مسئول روابط عمومی و سایت: سرکار خانم امینی

کارشناس روابط عمومی: سرکار خانم ابراهیم زاده

ارتباط با خبرنگاران: سرکار خانم محمدعلی

 

شرح وظایف روابط عمومی انجمن حمایت از بیماران سوختگی ایران

انجمن حمایت از بیماران سوختگی ایران به عنوان یک انجمن غیر انتفاعی و فعال با هدف تسهیل انجام امور درمانی و بهداشتی اعم از جسمی، روحی و روانی مورد نیاز جامعه هدف، حمایت مالی و اجتماعی از گروه هدف، فعالیت در جهت ایجاد تطابق اجتماعی و ایجاد هویت مستقل جهت همزاد پنداری و حل مشکلات، بسترسازی جهت مشارکت حداکثری گروه هدف با به کارگیری حداکثر توان علمی و فرهنگی و پیشگیری از ایجاد سوختگی فعالیت می کنند.

این انجمن در ترکیب ساختاری خود کمیته های تخصصی مختلفی را دارد که یکی از این کمیته ها کمیته روابط عمومی است که در جهت تحقق اهداف انجمن متناسب با شرح وظایف خود گام های موًثر و مفیدی را بر می دارد.

به طور کلی وظایف روابط عمومی انجمن حمایت از بیماران سوختگی را می توان در بخش های ارتباطات و اطلاع رسانی، مراسم و تشریفات، افکارسنجی و ارتباطات مردمی، تبلیغات و مستندسازی، روابط عمومی الکترونیک و پژوهشی و برنامه ریزی خلاصه کرد. این وظایف به شرح زیر توضیح داده می شود:

الف: ارتباطات و اطلاع رسانی

تشکیل شورای تحریریه و انتصاب افراد با حکم رئیس انجمن به برگزاری مستمر جلسات این شورا با حضور اعضاء و مسئولان انجمن

تشکیل کمیته جذب سفیران حمایت از بیماران سوختگی و صدور کارت برای آنان و برقراری ارتباط مستمر با آنان و استفاده از ظرفیت های موجود

تهیه و تدوین بانک جامع اطلاعاتی از جامعه هدف (اعضا، خبرنگاران، مسئولان و…)

جمع آوری اطلاعات و اخبار مربوط به فعالیت ها، اقدامات، طرح ها و برنامه های انجمن به منظور تهیه خبر و گزارش و تدوین سیاست های خبری و تبلیغاتی از طریق: شرکت در جلسات مدیران و سیاست گزاران و کار گروه های انجمن.

دریافت گزارش فعالیت ها، برنامه های واحدهای مختلف، صورت جلسات و مکاتباتی که ارزش اطلاع رسانی دارند.

انعکاس فعالیت ها و برنامه های انجمن به مردم و رسانه ها از طریق تهیه مطالب خبری (تهیه و تنظیم اخبار، گزارش، اطلاعیه، آگهی و قرار دادن در سایت انجمن و انعکاس آن در رسانه ها).

انجام مصاحبه های اختصاصی با مسئولان و تنظیم مصاحبه ها با هدف ارتباط مطلوب انجمن با رسانه ها و معرفی اقدامات انجمن و پاسخگویی به پرسش ها و ابهامات.

تهیه بیانیه، اطلاعیه و اعلامیه در مناسبت های مختلف و قراردادن در سایت و ارسال به رسانه ها.

تهیه مستمر گزارش عملکرد انجمن.

معرفی توانمندی ها و فعالیت های بخش های مختلف انجمن با استفاده از دانش نوین و شیوه های مناسب تبلیغاتی و نمایشگاهی.

ارتباطات درون سازمانی و ارتباط با کارکنان

ارتباط با سازمان های همکار برای تقویت و تثبیت نام انجمن به عنوان موًسسه ای معتبر

رایزنی با ادارات و شرکت های بزرگ دولتی و خصوصی جهت همکاری در طرح ها رایزنی با بانک ها (ثبت خیریه در لیست سازمان های خیریه در دستگاه های ATM

ارتباط با سایر انجمن ها و خیریه ها

ارتباط با نخبگان نظیر نمایندگان مجلس و نویسندگان، پژوهشگران و خبرنگاران فعال در حوزه کاری خیریه

تقویت ارتباطات برون سازی برای حضور خیریه در مجامع مهم و تاًثیرگزار

بهره گیری از تجربیات آنان

بالا بردن سطح کیفی ارائه خدمات

ب:مراسم و تشریفات

تکریم مناسبت های دینی و ملی از طریق مشارکت در برگزاری مراسم و مناسبت ها مربوطه جهت ایجاد حسن رابطه و جلب مشارکت بین کارکنان و مسئولان (همکاری با شهرداری منطقه و یا مساجد منطقه، صنف آهن و…)

مشارکت موًثر در برنامه ریزی و اجرای امور تبلیغاتی، اطلاع رسانی، انتشاراتی و فرهنگی همایش ها، نمایشگاه ها و جشنواره ها

برپایی و حضور در نمایشگاه ها

برگزاری همایش

شرکت در همایش های مرتبط با امور خیریه و استفاده از لوگوی انجمن و کاتالوگ های منتشره

برپایی مقدمات بازدید مقامات و شخصیت ها از انجمن

پ: افکار سنجی و ارتباطات مردمی

شامل ارتباط مستمر با مخاطبان انجمن (خیرین و مددجویان) و بررسی دیدگاه ها و سنجش افکار عمومی مخاطبان انجمن، رسانه ها و نخبگان از طریق: برنامه ریزی ارتباطات مردمی، انجام گرفتن طرح های نظرسنجی، تهیه گزارش های تحلیلی ادواری (ماهانه/ فصلی/ سالانه) از افکار عمومی داخل و خارج از انجمن برای ارائه به مدیریت انجمن، نقد و بررسی بازتاب فعالیت های انجمن در نظر مخاطبان به ویژه نخبگان و رهبران فکری، رسانه ها و سایر دستگاه ها از یک سو و مدیران و کارکنان از سوی دیگر و ارائه گزارش آن به مدیریت، اجرای طرح های افکارسنجی جهت ارتقاء کیفی برنامه های انجمن (تنظیم و توزیع فرمهای افکارسنجی در مناسبت ها و همایش ها و نمایشگاه ها و استخراج نتایج و گزارش به مدیران انجمن).

ت: تبلیغات و مستندسازی

انتشار عملکرد انجمن و واحدهای مختلف آن در چارچوب قوانین مصوب

اطلاع رسانی از طریق انتشار نشریه داخلی در چارچوب قوانین مصوب (مکتوب و الکترونیک)

تولید و توزیع اقلام انتشاراتی و تبلیغاتی و نظارت بر کیفیت و صرفه و صلاح در تهیه، تولید و توزیع اقلام انتشاراتی.

مستند سازی و آرشیو فعالیت ها و توانمندی های خیریه به صورت صوتی، تصویری، مکتوب و الکترونیکی.

تهیه عکس، فیلم، تیزر و کلیه نیازمندی های چند رسانه ای انجمن

جمع آوری، طبقه بندی و نگهداری اسناد و مدارک مهم چاپی، نوشتاری و الکترونیکی.

ایجاد آرشیو و ارائه خدمات صوتی و تصویری به مراکز درخواست کننده.

مشارک موًثر در برنامه ریزی و اجرای امور تبلیغاتی، اطلاع رسانی، انتشاراتی و فرهنگی همایش ها، نمایشگاه ها و جشنواره ها

برنامه ریزی برای کمپین های تبلیغاتی با همکاری شرکت های معتبر تبلیغاتی

فراموش نشدن و در معرض دید قرار دادن مداوم انجمن

ث: روابط عمومی الکترونیک

حضور در تمامی شبکه های مجازی و راه اندازی صفحه به نام انجمن و تولید محتوا در شبکه ها متناسب با اهداف انجمن

ایجاد سیستم پاسخگویی به مراجعان حضوری و غیر حضوری با استفاده از فناوری های نوین اطلاع رسانی به مخاطبین.

بروز رسانی وب سایت انجمن با همکاری واحدهای دیگر

انتشار مستمر اطلاعات و اخبار انجمن از طریق وب سایت خیریه

ارسال پیامک

ج:پژوهش و برنامه ریزی

طراحی سیاست های ارتباطی و تبلیغی و اطلاع رسانی کلان انجمن

تنظیم و پیشنهاد برنامه و بودجه سالانه واحد روابط عمومی

برنامه ریزی و به روز رسانی فعالیت های روابط عمومی

آموزش مستمر همکاران و واحدهای تابعه